Pelituotannon toteuttaja osaa suunnitella, käsikirjoittaa sekä konseptoida eli kehittää pelin ideaa ja toteutusta myyntiin ja markkinointiin asti. Alan työtehtävissä tarvitaan ryhmätyöosaamista ja ongelmanratkaisutaitoja. Nämä asiat korostuvat myös koulutuksessa.
Alan työpaikat ovat pelialan yrityksissä, uusmediassa, ohjelmisto- ja mediataloissa sekä elokuva- ja animaatioyrityksiä.
Opintojen toteutustapa
Ammattiopinnot sisältävät alalla tarvittavia taitoja kehitettäviä harjoituksia ja käytännön projektitöitä.
Opiskelija oppii peli- ja animaatiotuotantojen projektinhallintaa sekä suunnittelua käsikirjoituksesta kenttäsuunnitteluun ja konseptointiin. Myös sisällöntuotanto (3D-mallintaminen ja -animaatio) sekä integraatio (koodaaminen ja kehitysympäristöt) ovat oleellinen osa opintoja.
Opintojen sisältö
Koko tutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä (osp)
Pakolliset tutkinnon osat 55 osp:
- Media-alalla toimiminen 25 osp
- Pelituotannossa toimiminen 30 osp
Valinnaiset tutkinnon osat, 90 osp, esimerkiksi
- Animaatiotuotannossa toimiminen
- Animoinnin ja liikegrafiikan toteuttaminen
- Pelituotannossa toimiminen
- Pelituotteen tekeminen
- Media-alan 3D-mallintaminen
Yhteiset tutkinnon osat, Yto-opinnot, 35 osp
Tutustu alaan myös täällä:
- Facebook: Sataedu Animaatiot ja Pelit
- Instagram: Animaatiot ja Pelit Sataedu Villilä