Hakuaika päättyy 29.8.2025. Haastattelukutsut lähetetään hakeneille elokuun aikana.
Matkailun asiakaspalvelijat työskentelevät matkailualan yrityksissä ja organisaatioissa, esimerkiksi matkailukeskuksissa ja matkailupalveluja tarjoavissa yrityksissä tai organisaatioissa kuten hotelleissa, kylpylöissä ja laivayhtiöissä.
Matkailun asiakaspalvelija markkinoi, myy, tuotteistaa ja toteuttaa ohjelma- ja oheispalveluja. Opiskelijat opiskelevat matkailualan asiakaspalvelua ja matkailupalvelujen toteuttamista. Valinnaisina opintoina voi olla esimerkiksi markkinointia, matkailupalvelujen tuotteistamista ja tapahtumamatkailua. Opetus on käytännönläheistä ja sisältää erilaisia projektitöitä.
Työssäoppimispaikkoja on lähellä ja kaukana. Alan opiskelijat ovat olleet työssäoppimassa erilaisia matkailupalveluja tarjoavissa yrityksissä Suomessa ja ulkomailla esimerkiksi Irlannissa, Espanjassa ja Virossa. Matkailualan työ on usein kansainvälistä. Työ edellyttää alan ammattilaisilta hyvää kielitaitoa.
Koulutus toteutetaan päiväopintoina ja on tarkoitettu ylioppilaille tai ammatillisen perustutkinnon jo suorittaneille.
Opetus on maksutonta. Aloittavilla opiskelijoilla saattaa olla hieman oppimateriaali- sekä korttikoulutuskustannuksia (hygieniapassi, ensiavun perusteet).