Rehtorin kyselytunti lisää opiskelijoiden ja johdon vuoropuhelua

Useimmille opiskelijoille rehtori tulee tutuksi vain tutkintotodistuksen allekirjoittajana. Sataedussa aloitettujen, säännöllisten rehtorin kyselytuntien tarkoituksena on lisätä sujuvaa vuoropuhelua oppilaitosjohdon kanssa ja osallistaa opiskelijakuntaa. Toimipaikkojen opiskelijakunnan hallitukset valmistelevat rehtorin kyselytunnit, ja niihin osallistuvat kaikki paikalla olevat opiskelijaryhmät.

 

Kokemäen toimipaikassa maanantaina 20.11. järjestetyn kyselytunnin aikana saatiin vastauksia erilaisiin kysymyksiin ja toiveisiin. Ennakkoon lähetyissä ja viestiseinälle kyselytunnin aikana tulleissa kysymyksissä haluttiin tietää muun muassa, miten opetusravintolan tuotot käytetään, mistä opintoalojen rahoitus tulee ja miksi lähiopetusta vähennetään. Opiskelijat esittivät toivomuksinaan muun muassa halvempaa kahvia kahvioon ja kotikaljaa kouluruokailuun. Rehtori Anne Laine lupasi välittää toivomukset eteenpäin.

 

Omana toivomuksenaan Anne Laine esitti opiskelijoille, että nämä ottaisivat häneen reippaasti yhteyttä. Useimmiten rehtorin luona ovat vierailleet ne opiskelijat, jotka joutuvat selvittämään liian isoja poissaolojaan. Nyt kutsu tuli muillekin opiskelijoille, rehtoriin sopii olla yhteydessä, sopia tapaamisaikaa ja tulla käymään.

 

Monien ajankohtaisten aiheiden lisäksi myös rehtorin Jalo-kissa tuli tutuksi opiskelijoille. Tulevista tilaratkaisuista puhuttaessa Anne Laine kertoi, miten jo nyt hyvä Kokemäen opiskelupaikka paranee entisestään, kun tulevien remonttien jälkeen opiskelijat pääsevät uudistettuihin oppimisympäristöihin.

 

Kokemäen jälkeen kyselytunnit järjestetään seuraavasti Ulvila (21.11.), Nakkila (27.11.), Kankaanpää (4.12.) ja Harjavalta (10.1.).

Kuvassa: rehtori Anne Laine ja kyselytunnin puheenjohtajina toimineet Kokemäen opiskelijakunnan hallituksen jäsenet Paola Seppälä ja Veera Mäkelä.