Riitta Hirsikoski on vuoden hyvinvoinnin rakentaja

07.10.2016

SAKU ry on valinnut Riitta Hirsikosken Sataedusta vuoden ammatillisen koulutuksen hyvinvoinnin rakentajaksi.

Sataedun opiskelijapalveluissa työskentelevä Hirsikoski on tehnyt pitkäjänteisesti ja monipuolisesti niin opiskelijoiden kuin koko oppilaitosyhteisön hyvinvointia vahvistavaa työtä. Hänellä on useita oppilaitoksen hyvinvointityötä koordinoivia tehtäviä.

Hirsikoski on tehnyt myös laajempaa hyvinvointityötä valtakunnallisissa hankkeissa ja työryhmissä sekä yhteistyössä alueen kuntien, aluehallintoviraston ja kolmannen sektorin kanssa. Hirsikoskella on kehittävä ote työhönsä. Hän jakaa aktiivisesti ajankohtaista tietoa ja ideoita hyvinvoinnin sekä yhdenvertaisuuden vahvistamiseksi Sataedussa ja alueen verkostoissa.

SAKU ry:n Hyvinvoinnin rakentajaksi valitaan vuosittain henkilö, joka on omalla toiminnallaan parantanut hyvinvointia ammatillisessa koulutuksessa. Tunnustuksen saajat julkistetaan SAKU ry:n koordinoimalla hyvinvoinnin teemaviikolla, joka järjestetään perinteisesti viikolla 40.

SAKU ry on ammatillisen koulutuksen oma liikunta- ja kulttuurijärjestö, joka on perustettu vuonna 1949. SAKU ry:n tavoitteena on edistää työ- ja toimintakykyisyyttä, hyvinvointia, yhdessä tekemistä ja elämäniloa.

SAKU ry:n jäsenenä on 67 ammatillisen koulutuksen järjestäjää. Sakutoiminnan piirissä on noin 130 000 opiskelijaa ja 22 000 henkilöstöä. Hyvinvoinnin teemaviikon aikana tavoitetaan aktiivisesti noin
30 000 ammattiin opiskelevaa nuorta.

Sataedu järjestää ammatillista koulutusta nuorille, ja aikuisille ja työelämälle. Sataedulla on toimipaikat Harjavallassa, Huittisissa, Kankaanpäässä, Kokemäellä, Nakkilassa ja Ulvilassa. Sataedulla on toimintaa myös Tampereella, Turussa ja Raumalla.

Haastattelut / lisätietoja

Sataedu, opiskelijapalvelut, Riitta Hirsikoski, puh. 040 199 4305, riitta.hirsikoski [at] sataedu.fi

Suomen ammatillisen koulutuksen kulttuuri- ja urheiluliitto, SAKU ry, Saija Sippola, toiminnanjohtaja, puh.  puh. 0207 55 10 14,  saija.sippola [at] sakury.net

Sataedu viestintä, Johanna Virtanen, puh. 040 199 4104.