4Hope-yritysidea tavoittelee uusia voittoja

29.11.2016

Sataedun liiketalouden lehtori Susanna Kyöstin valmentamat opiskelijat valmistautuvat torstaina 1.12. Helsingissä järjestettävään Yhdysvaltain suurlähettilään yrityskilpailun (AEC) finaaliin. Ambassador’s Entrepreneurial Challenge (AEC) on Yhdysvaltain Suomen suurlähettilään järjestämä kilpailu 13–18 -vuotiaille nuorille. Parhaan yritysidean esitellyt 3-jäseninen joukkue palkitaan Amerikan matkalla.

Sataedun liiketalouden yhdistelmäopiskelija Ilona Uotila sekä Kankaanpään Yhteislyseon opiskelijat Marika Lumiharju ja Hanna Rantasalo kilpailevat AEC-finaalissa 4Hope-yritysideallaan. Tyttöjen suunnitteleman lasten liikunnallisen kansainvälisyyskerhon tavoitteena on madaltaa kynnystä kansainvälisyyteen ja vähentää ennakkoluuloja maahanmuuttajia kohtaan.

Kannustuksesta käy myös se, että heti voittoisan AEC-semifinaalin jälkeen 4Hope-yrittäjien idea palkittiin Satakunnan opiskelijoiden yhteisen yrityskiihdyttämön ALL In PiTCH yritysideakilpailussa 1 500 euron stipendillä.

– Meidän yritysideamme on saanut hyvän vastaanoton ja paljon kehuja. Kilpailut ovat tuoneet meille paljon esiintymiskokemusta. Tämä on ollut meille kaikille mahtava oppimismahdollisuus, vakuuttaa kilpailuista innostunut Ilona Uotila.

Kilpailut jatkuvat myös ensi vuonna, sillä Ilona Uotila tavoittelee myös Yrittäjyys-lajin finaalipaikkaa toukokuussa Helsingissä järjestettäviin Taitaja2017 ammattitaidon suomenmestaruuskilpailuihin.