4Hope hopealle AEC-kilpailussa

02.12.2016

Kankaanpääläisten opiskelijoiden 4Hope-joukkue sijoittui toiseksi Yhdysvaltain suurlähettilään järjestämässä Ambassador’s Entrepreneurial Challenge (AEC) yrityskilpailussa Helsingissä. 500 euron stipendillä palkitussa joukkueessa kilpailivat Sataedun liiketalouden yhdistelmäopiskelija Ilona Uotila ja Kankaanpään Yhteiskoulun opiskelijat Marika Lumiharju ja Hanna Rantasalo. 4Hope-joukkueen ohjaajana on toiminut Sataedun liiketalouden lehtori Susanna Kyösti.

Suurlähettilään valtakunnallinen kilpailu on tarkoitettu 13–18 -vuotiaille. Finaalissa yritysideoillaan kilpaili kahdeksan 3-jäsenistä joukkuetta. 4Hope-joukkueen yritysidea on lasten liikunnallinen kansainvälisyyskerho. Sen tavoitteena madaltaa kynnystä kansainvälisyyteen ja vähentää ennakkoluuloja maahanmuuttajia kohtaan. Sama yritysidea palkittiin myös Porissa 12.11. Satakunnan opiskelijoiden yhteisen yrityskiihdyttämön ALL IN PiTCH -yritysideakilpailussa 1 500 euron stipendillä.