Koripalloa, krookuksia ja koulutukseen tutustumista

20.03.2013 00:02 -- helkiu

Perjantaina hyppäsimme Porissa bussiin ja huolestuneina mietimme, mahtaako lentomme lähteä, koska finnairin henkilökuntaa oli marssinut ulos. Pääsimme kuitenkin lähtemään aikataulussa ja saavuimme perille puukenkien maahan aivan oikeaan aikaan. Junalippujen ostossa etsimme oikeaa reikää maksukortille, mutta selvisimme kuitenkin erään ystävällisen nuoren miehen  opastuksella.

Olimme illalla perillä, joten maisemien katselu ei oikein onnistunut junamatkalla. Zwollessa hotellimme oli siisti, mutta hieman  tiivistunnelmainen, sillä yhtään ylimääräistä tilaa ei kahden hengen huoneessa löytynyt. Ohjelmaisäntämme oli meitä tapaamassa heti illalla. hän oli laatinut ohjelmarungon kahdelle viikolle ja hankkinut meille liput isäntäorganisaation Landsteden joukkueen koripallomatsiin sunnuntai illaksi. Joukkue pelaa kansallisessa mestaruussarjassa.

Lauantaina tutustuimme historialliseen keskustaan ja kiersimme kauppoja. Illan vietimme Taiwanilaisessa ravintolassa yltäkylläisen pöydän ääressä. Sunnuntai aamuna vierailimme kaupungin museossa, joka oli 1600-luvulta vauraan perheen koti. Uudessa osassa oli taidenäyttely, jossa oli yhdistetty vanhaa taidetta uusiin koruihin.

Illalla jännitimme matsissa viimeisiä hetkiä, jolloin peli ratkesi isäntien eduksi.(Isäntäjoukkueella keltaiset paidat)

License settings for this image:
None (all rights reserved)

Maanantaina oli kaunis ihana auringonpaiste ja teimme aamulla pitkän lenkin ja iltapäivällä kävelimme ensimmäiseen viralliseen tapaamiseen Landsteden sosiaali- ja terveysalan johtajan kanssa. Hän oli todella kiinnostunut yhteityöstä kanssamme. Kateellisena katselimme hoitoluokkien välineistöä nostolaitteista lähtien.

Matkalla näimme asuntolaivoja ja krookukset kukkivat puistossa. Talvimyrskystä ei ollut enää jälkeäkään. Pääsiäinen taitaa myös tehdä täällä tuloaan.

License settings for this image:
None (all rights reserved)